Adrian Voican: Litoralul este şi va fi o nucă tare a turismului românesc
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism în parteneriat cu patronatele din industrie, reunite sub umbrela OMD Constanţa au organizat un Mega Infotrip pe litoralul românesc.
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), în parteneriat cu patronatele din industrie, reunite sub umbrela Organizaţiei de Management al Destinaţiei - (OMD) Judeţul Constanţa au organizat un Mega Infotrip pe Riviera Românească.
Peste 300 de agenţi de turism şi jurnalişti din întreaga ţară au vizitat hotelurile care s-au bucurat de investiţii şi modernizări. Adrian Voican a scos în evidenţă faptul că litoralul românesc este destinat în special familiilor, menționând existența a sute de hoteluri cu camere pentru familii și facilități SPA. El a subliniat și creșterea interesului pentru mașinile electrice, cu 24 de hoteluri oferind facilități de încărcare și 26 de unități având zone de barbeque. Prețurile pentru cazare variază de la 37 de lei pe persoană până la 350 de lei pe noapte pentru hotelurile de 5 stele.
"De la 1 iunie sunt deschise pe litoral peste 2000 de unităţi de cazare şi 304 hoteluri. Hotelurile sunt cele mai importante. Avem o diversitate de servicii pentru că oamenii şi-au diversificat dorinţele. În sudul litoralului parcarea este gratuită. Turismul pe litoralul românesc este pentru familii şi sunt sute de hoteluri deschise cu family room. Avem 19 unităţi deschise cu SPA. Litoralul este şi va fi o nucă tare a turismului românesc. Nu se poate fără litoralul românesc, chiar dacă sunt români care vor să meargă şi în alte părţi, foarte bine, e frumos, dar noi am crescut cu gândul la vacanţa mare în care ne duceam pe litoralul românesc şi atât cât vom fi vom susţine litoralul românesc din toată inima. Acum avem alături de noi Ministerul Turismului şi ştim cât de mult a contat în pandemie faptul că am avut vouchere de vacanţă - noi le-am păstrat cu greu, pentru că au fost tot felul de negocieri politice. Aţii le-au introdus ca măsură de revenire după pandemie şi ne-au felicitat că avem o astfel de măsură în România. Deci trebuie să promovăm turismul românesc pentru că sunt alţii care promovează destinaţiile lor şi ne fură clienţii. Toată lumea vrea să profite de banii făcuţi în alte economii. Hai să profităm şi noi! România are 1% din nopţile de cazare europene. Avem 30 de milioane de nopţi de cazare din trei miliarde. Este uşor să aducem turişti, pentru că au buget, au bani, consumă bani pe vacanţe, putem să îi aducem aici, dar ne batem cu marketingul profesionist. Toată lumea vrea să îşi aducă turiştii la el acasă", a declarat vicepreşedintele ANAT, Adrian Voican.
Sebastian Puznava, vicepreședinte al OMD Mamaia Constanța, a anunțat deschiderea a trei noi hoteluri de patru stele în stațiunea Mamaia, inclusiv unul din lanțul Grand Plaza, și a exprimat optimismul privind extinderea sezonului turistic.
„Stațiunea Mamaia este o stațiune care se dezvoltă în continuare, cu toate că uneori se crede că nu. Pe această cale vă spun că urmează să se deschidă în Mamaia trei hoteluri de patru stele, un hotel de lanț internațional, Crown Plaza. Vă pot spune că în ultimii doi ani s-au renovat hoteluri de trei și de patru stele aici, la Mamaia, și în continuare sunt investiții noi pregătite pentru a acorda facilități și o bunăstare turiștilor care vin în destinația Mamaia Constanța. Cu toții am fost parteneri la acest mare eveniment și sperăm să îl avem an de an prezent pe litoral în această perioadă de început a sezonului estival și ne-am dori să avem un astfel de eveniment și la sfârșitul sezonului estival, unde cred că ar trebui cu toții să tragem linie, să vedem ce am făcut bine, ce nu am făcut bine, ce putem îmbunătăți și unde vrem să ajungem cu toții în următorul an. În stațiunea Mamaia, pe lângă investițiile care se desfășoară în momentul de față, trebuie precizat faptul că ne dezvoltăm și pe zona de wellness și wellbeing, deoarece hotelul Siret din stațiunea Mamaia este primul în care o astfel de bază și-a deschis porțile, în completarea celorlalte hoteluri în care se oferă facilități de acest tip prin spa-uri și piscine interioare, locuri în care inclusiv în perioada iernii am avut turiști”, a precizat vicepreședintele OMD Mamaia Constanța, Sebastian Puznava.
George Măndilă, președintele OMD Mamaia Constanța, a propus ca infotrip-ul să devină o tradiție anuală, extinsă de la Vama Veche până la ieșirea din litoral. El a discutat despre planurile de dezvoltare pentru stațiunea Mamaia, inclusiv un proiect PUZ pentru plajă și bulevard, și a subliniat importanța sprijinului pentru hotelurile mici. Măndilă a vorbit despre necesitatea unor investiții în infrastructura turistică, precum construirea unor spații de tip therme și modernizarea bulevardului Mamaia. Investițiile vor fi realizate de Ministerul Mediului prin ABADL, iar OMD va propune tipul de mobilier urban și modul de iluminare pentru a îmbunătăți imaginea stațiunii.
"Intenţionăm ca, în colaborare cu OMD judeţean şi ANAT, să organizăm în fiecare an acest infotrip, care să devină din ce în ce mai mare şi să devină o tradiţie pe litoralul românesc. Aşteptăm şi celelalte staţiuni turistice să ni se alăture, încât să facem, de la Vama Veche şi până la ieşirea din Năvodari, tot litoralul o singură destinaţie, dacă se poate spune aşa. Trebuie să lămurim problema apartamente versus hoteluri. Trebuie să încurajăm dezvoltarea staţiunii şi pe timp de iarnă. Trebuie să regândim domeniul public pe porţiuni mari. Ne interesează ce se va întâmpla cu bulevardul Mamaia. OMD trebuie să propună tipul de mobilier urban şi modul de iluminare, cartea de vizită a staţiunii", a declarat George Măndilă.
George Măndilă, președintele OMD Mamaia Constanța, a subliniat intenția de a dezvolta și mai mult stațiunea Mamaia.
”Intenționăm în colaborare cu OMD județean și ANAT ca, în fiecare an, acest infotrip să devină din ce în ce mai mare și să devină o tradiție pe litoralul românesc, așteptăm și celelalte stațiuni turistice să ni se alăture. Trebuie să lămurim problema apartamente versus hoteluri. Trebuie să încurajăm dezvoltarea stațiunii și pe timp de iarnă. Trebuie să regândim domeniul public pe porțiuni mari. Ne interesează ce se va întâmpla cu bulevardul Mamaia. OMD trebuie să propună tipul de mobilier urban și modul de iluminare, cartea de vizită a stațiunii”, a declarat George Măndilă.
Prin aceste eforturi se dorește dezvoltarea continuă a turismului pe litoralul românesc, iar reprezentanții OMD și ANAT se implică activ pentru ca românii să aibă parte de cea mai bună experiență pe litoralul românesc.
Președintele Asociației Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală, spune că cea mai mare problemă a hotelierilor este lipsa forței de munca.
„Personalul străin, și aici mă refer la India, Cuba, Nepal, Sri Lanka, Bangladesh, reprezintă 80 la sută. Deci, practic,la ora asta lucrăm cu personal din România doar cu 20 la sută”.
Riviera Românească păstrează trendul ascendant din ultimii ani, rezervările pentru primele două luni, faţă de perioada similară a anului trecut, fiind în medie cu 25% mai mari. Programele "Înscrieri Timpurii" s-au bucurat de un interes major, rezervările pornind încă din toamna anului trecut, cu reduceri de până la 60% din tariful pachetelor de bază. La acest lucru au contribuit şi voucherele de vacanţă, a căror valoare în 2023 a fost de aproape două miliarde de lei, 95% dintre acestea fiind deja decontate. Tarifele pe Riviera Românească au crescut în medie cu 10-15%, dar unele hoteluri le-au păstrat pe cele din 2023. Astfel, preţul mediu al unui sejur pe litoral este de 2.250 de lei, faţă de 1.750 de lei, cât a fost anul trecut, cu o durată medie a sejurului de 4,5 nopţi. Potrivit ANAT, staţiunile preferate de turiştii români sunt, în ordine: Mamaia şi Mamaia Nord, Eforie Nord, Venus, Neptun-Olimp, Jupiter, Saturn, Cap Aurora, Costineşti, Vama Veche, Eforie Sud, Techirghiol, Mangalia.