Cîmpeanu: Sunt foarte mulți elevi care riscă să nu aibă mediile încheiate în semestrul întâi

Ministrul Sorin Cîmpeanu, a declarat că unul dintre indicatorii care vor sta la baza deciziei privind reînceperea școlii în format clasic este și cel al elevilor

Cîmpeanu: Sunt foarte mulți elevi care riscă să nu aibă mediile încheiate în semestrul întâi


Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că unul dintre indicatorii care vor sta la baza deciziei privind reînceperea școlii în format clasic după data de 8 februarie este și cel al elevilor care riscă să rămână fără mediile încheiate.

“Raportarea pe care am cerut-o prin inspectoratele școlare, din fiecare școală cu privire la etimările elevilor aflați în dificultate în urma predării online. Cu alte cuvinte, sunt elevi foarte mulți care riscă să nu aibă mediile încheiate în semestrul întâi. Asta ar conduce la o gripare a unei părți din sistem. Din aproape trei milioane de elevi, anul trecut, 15.000 de elevi nu aveau încheiate mediile în semestrul întâi. Sunt pierderi cu care ne-am obișnuit. Ce se adaugă peste 15.000 din raportarea pe care o vom primi este clar că sunt generate de predarea online și de criza sanitară”, a spus ministrul Educației la B1 TV.
Acesta a ținut să precizeze că nu este exclus niciun cenariu în ceea ce privește redeschiderea școlilor.
“Nu excludem niciun scenariu, nici acela al prioretizării grădinițelor și a învățământului primar, nici acela al prioretizării zonelor care au înregistrat o rată de infectare mai mică, nici acela al prioretizării elevilor din clasele a 8-a și a 12-a care vor susține examenele naționale. Vom vedea”.
Ministrul Sorin Cîmpeanu, a mai declarat că 237.000 de elevi nu au în acest moment acces la internet, iar 287.000 nu au avut acces la echipamente IT.
“Ultimele raportări de astăzi , din sistemul informatic, mi-au arătat că avem 237.000 de elevi care nu au acces la internet și 287.000 de elevi care nu au avut acces la echipamente IT”, a spus ministrul Educației.
"Va trebui să vezi în ce stadiu se găsește acel elev, nu ce s-a predat ci, ce s-a asimilat de către elevi. Ca să vezi lucrul ăasta trebuie să diagnostichezi pentru a ști unde să intervii. Ai nevoie de implicarea fiecărui cadru didactic. Ea trebuie să fie individualizată. Unii au pierdut mai mult, alții mai puțin”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.
Întrebat despre scenariul redeschiderii școlilor, ministrul a precizat că deși această variantă este cea preferată după data de 8 februarie, ea va depinde de rezultatul raportărilor privind rata de infectare și a disponibilității profeorilor pentru vaccinare: "Cu toții am avut vacanță de iarnă și am văzut ce s-a întâmplat, inclusiv în ziua de trecere în noul an, în ziua de Revelion. Cu toții știm că e nevoie de 14 zile pentru a ști dacă te-ai infecatt sau nu. Deci la jumătatea lunii ianuarie putem să avem rezultate oarecum relevante cu privire la rata de infectare. E posibil să fie creșteri, important e să nu fie creșteri semnificative sau spectaculoase.
Dacă sunt creșteri acceptabile, din perspectivă epidemiologică, dacă vom obține un rezultat bun cu privire la disponibilitatea personalului din învățământ pentru vaccinare, 340.000 de persoane. Nu este un studiu, este o raportare cu termen pe 15 ianuare în care cei chestionați se vor pronunța cu privire la disponibilitate. Vom vedea numărul de doze disponibile. Nu vreau să ies din aria mea de competență. Această vaccinare neetapizată ar putea să fie o soluție în momentul în care în România am avea un număr de doze cel puțin egal cu populația României. Pentru că nu ai garantat pentru întreaga populație, începi să prioretizezi. Dacă spunem că educația este atât de importantă pentru România, atunci vaccinei personalul din învățământ", a mai spus Sorin Cîmpeanu.