Contractul pentru secţiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Piteşti a fost semnat cu 2 ani întârziere

Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești a fost semnat luni, cu o întârziere de mai bine de doi ani, cauzată de contestațiile depuse.

Contractul pentru secţiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Piteşti a fost semnat cu 2 ani întârziere
Foto: INQUAM Photos/Ovidiu Dumitru Matiu


Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești a fost semnat luni, cu o întârziere de mai bine de doi ani, cauzată de contestațiile depuse, a anunțat ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu.

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Dan Vîlceanu, împreună cu Secretarul de Stat, Ionel Scrioșteanu, au participat alături de Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, luni, 15.11.2021, la semnarea contractului pentru proiectarea și execuția Secțiunii 4: Tigveni - Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu - Pitești, în lungime de 9,86 km, cu ofertantul declarat câstigător, respectiv PORR CONSTRUCT S.R.L. 
”Sunt bucuros să mă aflu aici la această semnare ce marchează un moment foarte important pentru Autostrada Sibiu-Pitești. După mai bine de 2 ani, am reușit astăzi să semnăm contractul pentru Secțiunea 4, o porțiune de drum ce prezintă câteva caracteristici aparte, vorbim de 12 poduri și de un tunel cu o lungime de peste 1.300 de metri. Am încredere că relația dintre CNAIR și antreprenor va fi una extrem de bine închegată pentru a duce la bun sfârșit construcția acestei secțiuni a autostrăzii”, a declarat Dan Vîlceanu, Ministrul Interimar al Transporturilor și Infrastruturii. 

La rândul său, Cristian Pistol a subliniat că semnarea contractului reprezintă încă un pas pentru construcţia acestei autostrăzi "extrem de importantă", nu doar pentru România, ci şi pentru economia europeană.
”Am semnat astăzi contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Este încă un pas pentru construcția acestei autostrăzi extrem de importantă, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu - Pitești este deosebit de relevantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a Teritoriului Național. De asemenea, este și prima legătură cu rețeaua rutieră europeană care traversează Munții Carpați. Acest obiectiv al României și al Uniunii Europene este așteptat de mai bine de trei decenii”, a precizat Cristian Pistol, directorul general CNAIR. 
Valoarea contractului este de 1.678.873.121,77 lei fără TVA, iar finanţarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile. 
Contractul prevede 16 luni pentru proiectare, 44 de luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 120 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de artă de o complexitate majoră, după cum urmează:
• Construirea a 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de m, dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km 84+341, în lungime de 630 de m.
• Construirea unui Tunel în lungime de 1.350 de m, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.
Potrivit CNAIR, stadiul celorlalte secţiuni ale autostrăzii este următorul: secţiunea 1: Sibiu - Boiţa (KM 0+000 - KM 14+150), lotul 1, în lungime de 13,17 km, se află în execuţie, stadiul fizic actual fiind de 53,51%; secţiunea 2: Boiţa - Cornetu, în lungime de 31,33 km, este în stadiu de evaluare oferte; secţiunea 3: Cornetu-Tigveni, în lungime de 37,4 km, are ca dată pentru depunerea ofertelor 20 ianuarie 2022; secţiunea 5: Curtea de Argeş - Piteşti, în lungime de 30,35 km, se află într-un stadiu fizic de realizare a lucrărilor de 3,87%.