Cum își pot recupera banii pasagerii care au plătit bilete la Blue Air

Călătorii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European privind compensarea şi asistenţa pasagerilor.

Cum își pot recupera banii pasagerii care au plătit bilete la Blue Air


Călătorii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European privind compensarea şi asistenţa pasagerilor.

Potrivit Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, românii care au cumpărat bilete direct de la Blue Air vor beneficia de prevederile Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.
De asemenea, acesta precizează că turiştii care au luat pachete de vacanţă de la agenţiile de turism trebuie să ia legătura cu acestea, deoarece, în baza OG nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative, agenţia de turism este responsabilă pentru executarea pachetului şi să ofere servicii alternative.
Blue Air Aviation a anunţat marţi că suspendă până luni, 12 septembrie, toate cursele programate a pleca de pe aeroporturile din România.
Potrivit reprezentanţilor operatorului aerian, suspendarea zborurilor a fost determinată de faptul că, din cauza popririi tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului, Blue Air se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice.

Ce drepturi au pasagerii
Pasagerii ale căror zboruri înregistrează întârzieri, au fost anulate sau cărora li s-a refuzat îmbarcarea pot obţine compensaţii monetare în cuantum de până la 250, 400 sau 600 Euro, calculate în funcţie de distanţa zborului întârziat sau anulat (până la 1500 Km, 3500 km sau peste 3500 Km ).
În cazul anulării zborurilor, fac excepţie acele situaţii în care:
• pasagerii au fost informaţi despre anulare cu cel puţin două săptămâni înainte de ora de plecare a zborului;
• pasagerii au fost informaţi despre anulare într-un termen cuprins între două săptămâni şi şapte zile înainte de ora de plecare a zborului şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de patru ore după ora de sosire prevăzută;
• pasagerii au fost informaţi despre anulare cu mai puţin de şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de două ore după ora de sosire prevăzută.
În cazul întârzierii zborurilor, prezintă importanţă durata întârzierii, pasagerii fiind îndreptăţiţi la compensaţie doar în măsura în care aceasta este mai mare de 3 ore faţă de ora la care ar fi trebuit să aibă loc aterizarea potrivit programării iniţiale a zborului.

Dreptul la rambursare sau redirecţionare
Intervine atunci când pasagerilor li se oferă redirecţionarea spre destinaţia finală cu un zbor alternativ, a cărui oră de sosire nu depăşeşte ora de sosire prevăzută a zborului rezervat iniţial:
• cu două ore, pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puţin sau
• cu trei ore, pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri şi pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1 500 şi 3 500 kilometri sau
• cu patru ore, pentru toate celelalte zboruri
• rambursarea, în termen de şapte zile a întregului cost al biletului, la preţul de achiziţie pentru partea sau părţile de călătorie neefectuate şi pentru partea sau părţile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie iniţial al pasagerului, împreună cu, dacă este cazul,
• un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai repede posibil;
• redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, cât mai repede posibil sau
• redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, la o dată ulterioară, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenţei unor locuri disponibile.