ÎNȘELĂTORIE de proporții în mediul Online
Cauți un meseriaș sau vrei să-ți oferi serviciile pe NECESIT. Tot ce ar trebui să ști despre modul în care operează cei de la Compania NECESIT cu așa-ziși furnizori și cum îi JECMĂNESC.
După o nemulțumire privind informațiile oferite unui coleg de-al nostru de la altă publicație, vis-a-vis de serviciile care le oferă cei menționați în titlu, precum și prețurile practicate de aceștia, m-am hotărât să îi sun pentru a descoperi mai multe detalii și de ce colegul nostru a fost extrem de nemulțumit.
Purtând o discuție cu doamna Alina de la Necesit.ro, cu privire la modul de operare în ceea ce privește legătura dintre prestatori și dumnealor, am fost puțin surprins și uimit totoodată, de faptul cum ei își asigură profitul, indiferent dacă prestatorul de servicii, respectiv furnizorii lor, nici nu au încheiat un contract cu potențialii clienți sau nici nu au avut oferta aprobată, menționând insistent de faptul că ei, oricum plătesc la Google să apară pe prima pagină.
Păi ce treabă are furnizorul sau prestatorul de servicii că voi plătiți la Google ca să apăreți primii? Ba din contră, ăsta este un mare minus prin care se dovedește că site-ul lor nu este corect optimizat pentru motoarele de căutare și pentru social-media.
Clenții care trimit cerere, sunt validați de ei, iar ulterior, cererea va ajunge la furnizori. Însă, un aspect care mi-a atras atenția la formularul pentru clienți de pe site-ul lor, este legată de acceptare termenilor privind prelucrarea datelor de către ei, termeni care nu sunt atașați la formularul respectiv și care rămân interpretabili în ceea ce privește datele confidențiale ale clientului.
Se precizează că clientul va primi 6 oferte gratuite, iar ofertele vor veni de la 6 furnizori. După un calcul simplu, cei 6 furnizori vor oferta, iar cei de la Necesit îi vor factura, însă numai unul va avea oferta acceptată.
Să dăm un exemplu pentru un instalator, că tot aduceau în discuție acest domeniu, la care schimbatul unui sifon de chiuvetă costă 100 lei (cu meterialul inclus):
Cele 6 cereri ajung la 6 furnizori x 40 de lei cu cât taxează Necesit.ro, rezultă că Necesit încasează de la furnizori 240 de lei indiferent de ceea ce fac cei 6 furnizori. Unu din cei șase furnizori, vor pierde doar 40 de lei din cei 100 lei încasați, însă restul rămân și fără client și cu bani către Necesit plătiți.
* Sumele prezentate sunt ca exemplu, însă cele reale sunt cu mult mai mari și vom cita mai la sfârșitul articolului pe cei care au plătit pentru nimic.
Rezultatul înțeles de noi în privința Necesit: ÎNȘELĂTORIE
Păi cum naiba să coste intermedierea unei schimbări de sifon 240 lei?
Vom afla ce vor face și autoritățile competente în acest sens.
Colaborarea cu ei, nu are o bază contractuală, ceea ce îi scutește de eventualele răspunderi juridice și astfel nu-și asumă nici o obligație, însă solicită furnizorilor să achite unele sume neeligibile către ei, ba chiar îi amenință că îi dă în judecată.
Costul "modic" precizat la telefon pentru fiecare client trimis este de 4,90 lei + TVA, la care se adaugă tipul de serviciu, dacă este pentru site web nou se mai adaugă 44,90 lei + TVA, iar dacă se dorește pe redesign se adaugă 39,99 de lei + TVA sau la alte modificări 9,90 lei + TVA și alte costuri în funcție de site, iar prețul este minim, prețul maxim fiind de 64,80 de lei în funcție de detalii.
Iar costurile de mai sus indiferent dacă clientul acceptă oferta sau nu, trebuie achitate de către furnizor.
Ei precizează că nu intervin în procesul de negociere dintre furnizor și client, însă prestatorul este taxat în funcție de serviciul ofertat și ca să mă repet, costurile sunt obligatorii indiferent de statusul ofertei, iar ei aplică costuri și comisioane la fiecare detaliu pe care clientul îl solicită.
Ulterior ne spune cum că, "costurile la noi nu sunt mici pentru un site de prezentare și că ceea ce încasează ei este total nesemnificativ".
Păi acel nesemnificativ, am observat că generează un profit anual de aproximativ 1.335.424 RON (conform Ministerului de Finanțe).
Întorcându-mă mai sus în conținutul acestui articol, unde îmi spunea insistent că plătesc la Google ca să îi promoveze pe toți cei care își oferă serviciile prin intermediul site-ului ei, îmi aduce în discuție imediat după ce îmi vorbește despre costuri, cum că ei nu mă promovează.
Păi atunci, la ce utilizează acei bănuți? După urma cărora ar fi posibil sau nu să câștig un client? Pare o loterie toată treaba asta și nu cred că au licență pentru așa ceva.
Adresându-i o întrebare în acest sens, mi-a precizat faptul că nu este treaba lor că, clientul nu cade la o înțelegere cu prestatorul, însă ei au intermediat și și-au făcut datoria să trimită oferta clientului către prestator(furnizor). Pare destul de scumpă trimiterea unui mesaj de tip e-mail, nici Poșta Română nu practică așa tarife astronomice.
Legat de confirmarea și acceptarea ofertei dintre părți, respectiv furnizor și client, doamna Alina mai sus menționată, a precizat că nu toți clienții sunt cu firme, pot fi persoane fizice care vor să repare un acoperiș sau care vor să schimbe o priză și nu toți au adrese de e-mail.
Păi stimată doamnă, nu cumva te contrazici singură, mai ales că prin formularul prin care se solicită oferta adresa de e-mail este obligatorie?
Incompetența de la suportul tehnic al așa-zisei companii Necesit, nu are limite care să fie ușor descoperite, iar doamna cu care am discutat este total paralelă cu ceea ce îi precizam și ceea ce înțelegea ea. Drept pentru care voi fi hotărât să transform știrea în episoade, eventual audio, în care doamna sus menționată, nu doar că expicațiile ei erau de neînțeles, dar se observa perfect că intențiile ei de a ascunde înșelăciunile pe care firma într-un mod așa zis "legal" le-ar executa, să iasă la iveală și să prevină alte ocazii de-a continua un astfel de serviciu. Cât va fi de legal, vom analiza și vom descoperi pe parcurs, dar în mod cert, autoritățile competente vor descoperi cu mult mai mult.
Aducând în discuție faptul că sistemul nu este complet, atâta timp cât nu există o relație între client și furnizor prin intermediul site-ului, nu există posibilitatea clientului de a transmite o recenzie directă către furnizorul la care a fost de acord cu oferta și nu există funcția de acceptare a ofertei, doamnei Alina i s-au transformat cuvintele într-un amalgam, de parcă aș fi vorbit limbi străine, precizându-mi cu totul altceva și anume, "că ei sunt pe piață de 5 ani, chiar și în Croația, Slovenia și în Africa de Sud".
Deci, ceea ce am înțeles eu, este faptul cum că așa-zisa companie Necesit, păcălește firmele de 5 ani de zile, iar metodele lor de-a înșela lumea a făcut picioare extinzându-se și peste hotare.
Grupul de discuții pe facebook, se află la adresa: https://www.facebook.com/groups/anchete
Să cităm câțiva utilizatori nemulțumiți, care au scos la iveală o parte din ceea ce am specificat mai sus, atașând și capturi de imagini la sfârșit, pe lângă incorporarea conținutulurilor de la recenziile de pe pagina lor, în caz că va dezactiva recenziile lor de pe Facebook.