Pasajul suprateran de la intersecția bulevardului Tomis cu Aurel Vlaicu a intrat în faza de Studiu de Fezabilitate
Îmbunătățirea fluidității traficului și a numărului de accidente rutiere sunt doar câteva dintre beneficiile reconfigurării intersecției Tomis-Aurel Vlaicu, prin construirea pasajului suprateran.
În ultimii ani, ca urmare a dezvoltării economice și turistice, traficul rutier în Constanța a crescut semnificativ. Acest lucru a creat o serie de probleme, cum ar fi congestionarea traficului, poluarea aerului și accidentele rutiere. În ultimii doi ani, Primăria Constanța a elaborat lucrări mai mici sau mai mari pentru fluidizarea traficului în oraș. Una dintre acestea este reprezentată de edificarea unui pasaj suprateran la intersecția bulevardului Tomis cu Aurel Vlaicu.
În scopul îmbunătățirii mobilității pe bulevardul Tomis, anul trecut a fost realizat un studiu de trafic pentru evaluarea sistemului de circulație existent și identificarea principalelor deficiențe. Colectarea datelor a fost realizată în 12 puncte fixe, atât în timpul săptămânii, cât și în weekend.
Au fost testate două variante:
Prima variantă presupunea construirea unui pasaj de-a lungul bulevardului Tomis (traversare peste bulevardul Aurel Vlaicu), iar din valorile rezultate s-a constatat că realizarea acestuia ar duce la înrăutățirea situației curente.
În cea de-a doua variantă, a fost analizată situația construcției unui pasaj de-a lungul bulevardului Aurel Vlaicu (traversare peste bulevardul Tomis), iar din valorile rezultate și analizate, s-a recomandat realizarea unui pasaj peste bulevardul Tomis.
De la finalizarea studiului de trafic și până în prezent, lucrurile au avansat considerabil. Au avut loc mai multe întâlniri cu reprezentanții Ministerului Transportului și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru ca în luna septembrie să fie aprobat „de principiu” un parteneriat între Primăria Constanța, Zona Metropolitană Constanța și CNAIR, în vederea aplicării pentru accesarea finanțării prin PNRR .
De asemenea, tot anul acesta, consilierii locali au aprobat în ședința ordinară a Consiliului Local din luna iunie Planul Urbanistic Zonal „Park and Ride Nord”, care stabilește, printre altele, și obiectivele și acțiunile de dezvoltare ale căilor de comunicație la nivelul municipiului pentru următorii 10 ani. Zona studiată, în suprafață de 35 ha, este delimitată de bd. Tomis, bd. Aurel Vlaicu, al. Stadionului, str. Ștefăniță Vodă, incintă VIVO și limite cadastrale.
În luna octombrie, în cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local, la propunerea primarului municipiului Constanța, Vergil Chițac, aleșii locali au aprobat, prin rectificare bugetară, introducerea unei linii noi de bugetare - Elaborarea documentație tehnico-economică aferentă obiectivului de investiții „Pasaj rutier denivelat la intersecția bulevardului Tomis cu bulevardului Aurel Vlaicu”, în valoare de 2 milioane lei.
În acest moment, municipalitatea a demarat achiziția pentru elaborarea studiului geotehnic, a studiului topografic și a studiului de fezabilitate.
Îmbunătățirea fluidității traficului, reducerea emisiilor de carbon și a numărului de accidente rutiere sunt doar câteva dintre beneficiile reconfigurării intersecției Tomis-Aurel Vlaicu, prin construirea pasajului suprateran. Implementarea de măsurilor de management al traficului rutier reprezintă una dintre prioritățile municipalității constănțene.