Platformă de promovare a turismului cultural în valoare de peste 36 de milioane de lei, prin PNRR

Turiştii români şi străini pot descoperi, începând de miercuri, noi destinaţii de călătorie în ţara noastră, cu ajutorul platformei locale multimedia România Atractivă.

Platformă de promovare a turismului cultural în valoare de peste 36 de milioane de lei, prin PNRR
Foto: România Atractivă/Facebook.com


Turiştii români şi străini pot descoperi, începând de miercuri, noi destinaţii de călătorie în ţara noastră, cu ajutorul platformei locale multimedia România Atractivă, care include 12 rute tematice care străbat întreaga ţară, cu 275 de obiective de vizitat şi care, până în 2026, vor fi semnalizate inclusiv prin infrastructură rutieră specifică.

Coordonat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Programul România Atractivă, cu o valoare de 36.356.328,86 lei, are 211 beneficiari direcţi (custozii obiectivelor culturale de vizitat), iar beneficiari principali ai programului devin turiştii români şi străini, informează iniţiatorii, într-un comunicat transmis Agerpres.
Programul este parte a Componentei 11 - Turism şi Cultură, Investiţia 1 - Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Castele, cetăţi sau conace, sate cu arhitectură tradiţională, biserici fortificate sau de lemn, mănăstiri incluse în patrimoniul UNESCO, limesul dunărean şi cel al provinciei Dacia care fac parte din cea mai complexă şi mai lungă porţiune de frontieră a Imperiului Roman de pe teritoriul Europei continentale, alături de peisajul cultural din Delta Dunării sau gastronomia locală - sunt doar o parte dintre tematicile pe care au fost dezvoltate primele itinerarii de turism cultural ale României.
Acestea sunt:
- Ruta castelelor (judeţele Alba, Arad, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Cluj, Covasna, Dâmboviţa, Harghita, Hunedoara, Iaşi, Mureş, Sălaj, Sibiu, Timiş);

- Ruta curiilor din Transilvania (judeţele Bihor, Cluj, Covasna, Harghita, Sălaj, Satu Mare);

- Ruta culelor (judeţele Argeş, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea);

- Traseul gastronomiei tradiţionale româneşti (judeţele Alba, Argeş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Braşov, Buzău, Cluj, Constanţa, Covasna, Giurgiu, Harghita, Hunedoara, Maramureş, Mureş, Neamţ, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiş, Tulcea, Vrancea);

- Ruta bisericilor fortificate (judeţele Alba, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Harghita, Sibiu);

- Ruta bisericilor de lemn (judeţele Alba, Argeş, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Cluj, Gorj, Hunedoara, Iaşi, Maramureş, Mehedinţi, Neamţ, Suceava, Timiş, Vâlcea, Vrancea);

- Ruta mănăstirilor din zona Moldovei (judeţele Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui);

- Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României (judeţele Alba, Bihor, Covasna, Harghita, Maramureş, Mureş, Satu Mare, Sibiu);

- Ruta castrelor romane (judeţele Alba, Bistriţa-Năsăud, Buzău, Caraş-Severin, Cluj, Dolj, Harghita, Hunedoara, Mehedinţi, Mureş, Olt, Prahova, Vâlcea)

- Ruta cetăţilor (judeţele Alba, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Caraş-Severin, Cluj, Contanţa, Covasna, Harghita, Mehedinţi, Mureş, Hunedoara, Sălaj);

- Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creşterii atractivităţii zonei - 8 obiective promovate (judeţul Tulcea);

- Ruta satelor cu arhitectură tradiţională (judeţele Alba, Argeş, Braşov, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Maramureş, Mureş, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiş, Tulcea, Vrancea).

Prin platforma multimedia România Atractivă, informaţia ajunge online la utilizator prin website-ul www.romania-atractiva.ro şi prin aplicaţia mobilă de travel, disponibilă gratuit atât pentru smartphone-urile cu sistem de operare iOS, cât şi Android (se poate descărca de accesând: https://romaniaatractiva.app.link/download).
Pentru program a fost dezvoltată în premieră o bibliotecă digitală, disponibilă în mai multe limbi de circulaţie internaţională, în care este prezentată istoria fiecărui obiectiv cultural.
În platformă sunt introduse cele 275 de obiective turistice, iar materialele lor de prezentare au fost traduse în engleză, franceză, rromani şi o parte din ele în germană şi maghiară.
Cumulat au fost produse peste 5.800 de materiale, la care se adaugă 98 de planuri de revitalizare pentru obiective turistice, dezvoltarea platformei multimedia (website şi aplicaţie mobilă), documentare şi realizare de conţinut foto, video, text, audio în limba română, engleză, franceză, rromani, dar şi în germană şi maghiară, realizarea raportului de cartografiere şi implementarea infrastructurii rutiere (peste 8.000 de semnalizări pe o suprafaţă de peste 55.000 de kilometri pătraţi), alături de promovarea prin campanii de marketing şi relaţii publice.