Primarul Vergil Chițac îi întreabă pe constănțeni: Ce punem pe primul loc, omul sau mașina?
Vergil Chițac a cerut opinia constănțenilor dacă doresc un oraș în care spațiul public să fie folosit pentru plimbare sau un oraș care lasă impresia unui târg auto permanent?
Ce punem pe primul loc, omul sau mașina, i-a întrebat primarul Vergil Chițac pe constănțeni, sâmbătă, explicând că municipiul Constanța este în situația în care are 150.000 de mașini și 30.000 de locuri de parcare, iar pentru echilibrarea situației orașul are nevoie atât de construirea unor pacări noi, cât și de reducerea numărului de automobile.
Primarul spune că scopul regulamentului parcărilor nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul și staționarea mașinilor în zona centrală a orașului. Printr-o postare pe pagina sa de Facebook descrie faptul că aceste sume au fost gândite tocmai pentru ca șoferii să nu mai parcheze mașinile în Centrul Vechi al orașului, ori în oricare altă parte din municipiu pentru că nu există foarte multe locuri de parcare, în schimb numărul mașinilor este, poate, de patru ori mai mare decât numărul parcărilor, încurajând astfel mersul pe bicicletă, că tot vine vremea călduroasă, nu?, ori mijlocul de transport în comun.
"Dragi constănțeni, vă rog să-mi spuneți părerea voastră. Vă doriți un oraș în care spațiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare și recreere? Sau un oraș ale cărui străzi, trotuare și spații verzi lasă impresia unui târg auto permanent?
Suntem în situația în care avem 150 de mii de mașini și 30 mii de locuri de parcare. Ca sa echilibrăm balanța e nevoie să construim parcări noi, dar și să reducem numărul de mașini. Dacă numărul de mașini va continua să crească, nu vom reuși vreodată să corectăm acest dezechilibru. Vă rog să vă gândiți cât teren, câți bani și cât timp am consuma dacă am alege să acoperim toată nevoia de locuri de parcare. Și până la urma care ar fi rezultatul? Un oraș plin de parcări, plin de mașini? Asta ne dorim?
Scopul mult disputatului regulament nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul și mai ales staționarea mașinilor în zona centrală a orașului. Constănțenii au alternativa unui transport public îmbunătățit, a bicicletelor puse la dispoziție gratuit, a soluțiilor de mobilitate urbană oferite de operatorii privați (taximetre, ride-sharing, rent-to-ride).
Gestionarea eficientă a spațiilor de parcare existente va da posibilitatea tututor să beneficieze de ele și va genera venituri din care putem amenaja parcări noi. Tarifele propuse exact asta sunt, o propunere. În regulament este stipulat că ele se aprobă de către consiliul local. Consilierii pe care i-ați ales, au dreptul și responsabilitatea să stabilească un tarif optim atât pentru buzunarul dumneavoastră cât și pentru nevoile bugetare de a finanța construcția de noi parcări.
Revin însă la ce v-am întrebat la început. Ce punem pe primul loc, omul sau mașina?", a scris Vergil Chițac pe pagina de Facebook.
Primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac a retras proiectul de hotărâre în ceea ce privește regulamentul parcărilor și taxa aferentă acestora din ședința ordinară a Consiliului Local de vineri, 26 februarie a.c., urmare a faptului că anexele regulamentului nu au fost postate pe site-ul Primăriei pentru a fi supuse dezbaterii publice.