Traficul de pasageri va scădea cu 61 la sută anul acesta, la un trafic total estimat de 9 milioane de pasageri
Traficul de pasageri înregistrat în semestrul I al anului pe toate cele 17 aeroporturi din România a scăzut semnificativ, până la sfârşitul anului fiind prognozată o scădere cu 61 la sută.
Conform documentului prezentat de preşedintele AAR, David Ciceo, traficul de pasageri înregistrat în semestrul I al anului pe toate cele 17 aeroporturi din România a scăzut semnificativ, până la sfârşitul lui 2020 fiind prognozată o scădere cu 61% la un trafic total estimat de 9.085.000 de pasageri. Traficul de pasageri pe cele 17 aeroporturi din România va scădea cu 61% până la sfârşitul anului, potrivit unui document prezentat luni la reuniunea anuală a directorilor generali din cadrul Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR), organizată în staţiunea Venus.
Companiile aeriene din România au avut de suferit în urma modificărilor aduse pe plan mondial, din cauza pandemiei de coronavirus. Zboruri mai puține, anulate, angajați în șomaj tehnic, orele de muncă reduse, etc..
Asociaţia Aeroporturilor din România (A.A.R.) are 23 de membri, dintre care 16 aeroporturi civile şi 7 companii cu activitate în domeniul aviaţiei.
”Traficul aerian a scăzut de de la aproximativ 11 milioane în 2019, cu 61% la aproximativ 4 milioane de pasageri. Scăderea în luna iulie este și mai mare, în luna iulie 2020, față de iulie 2019, traficul pe aeroporturile din România au scăzut cu 75%. Au scăzut și veniturile, din estimările pe care le-am făcut noi, Asociația Aeroporturilor, estimăm că acest an se va încheia cu o scădere de aproximativ 61%. Dacă în 2019 traficul aerian în România a depășit 23 de milioane de pasageri, la finalul acestui an estimăm doar 9 milioane de pasageri. Pentru a gestiona această criză fără precedent s-a făcut un efort deosebit din partea tuturor directorilor generali, din partea instituțiilor din domeniul aviației civile, noi am avut ședințe aproape săptămânal, noi directorii generali, ședințe cu companiile aeriene implicate, dar și instituțiile, Ministerul Transporturilor, ședințe pe plan european. Avem o situație stabilă financiar, toate aeroporturile din România, în primul rând pentru că am luat măsuri foarte repede. Asociația, de asemenea a luat măsuri pentru obținerea unor ajutoare de stat, deja a fost aprobat un memorandum, se vor acoperi pierderile pentru anumite aeroporturi care depășesc 200 de mii de pasageri, o valoare de aproximativ 22 de milioane de lei vor primi șase aeroporturi. Aeroporturile sub 100 de mii de pasageri vor putea primi subvenții direct. Majoritatea aeroporturilor din România au avut angajații în șomaj tehnic, de asemenea au redus săptămâna de lucru, a trebuit să renegociem contracte, să anulăm contracte, să reducem contracte. A fost o perioadă destul de grea, apreciem în mod deosebit că toți angajații aeroporturilor au înțeles această situație, au acceptat sacrificiile. Probabil toți vom avea procese legale de anulările de contracte, legate de anumite situații delicate”, a declarat David Ciceo director general al Aeroportului Internaţional Cluj.
Directorul general al Aeroportului Internaţional "Mihail Kogălniceanu", Bogdan Artagea, a declarat că în staţiunea Venus, se va discuta despre modalităţile de relansare a traficului aerian, creşterea şi menţinerea încrederii pasagerilor în transportul aerian comercial din România în contextul global generat de pandemie, precum şi despre modificările aduse Codului aerian.
"În speţă, relativ la situaţia epidemiologică cu care ne confruntăm şi faţă de care suntem nevoiţi să ne adaptăm activitatea în aeroporturi şi sistemele de lucru cu pasagerii, vom propune proceduri operaţionale noi cu sisteme de dezinfectare "no touch" cu ecran Samsung integrat şi soluţii profesionale de digitalizare în aeroporturi, vom aborda strategiile de dezvoltare a aeroporturilor din România, cu investiţii în siguranţa şi securitatea aeronautică şi investiţii în infrastructura aeroportuară", a declarat Artagea.
"Mi se pare esențial să conectăm aerian Constanța! Nu poți vorbi de un oraș european dacă tu ai o singură companie care zboară către și de la Constanța. Tot ce nu am putut să rezolvăm ne-a determinat sa intrăm în politică și să modificăm totul de sus. Trebuie să ridicăm orașul acesta pentru că orice zi ne aduce pagube și mai mari. Misiunea mea este de a transforma Constanța într-un oraș european modern. Vreau să redau strălucirea de altă dată a orașului, siguranța și bunăstarea constănțenilor" a declarat Corina Martin.